Tibiabc - Zabawa jak na OT, klimat jak z Real.

Tibiabc - Wszelkie prawa zastrzeżone

Ogłoszenie

Niedługo oficjalny start! Co za tym idzie? Nowy szablon, Nowy... po więcej czytaj w Aktualności

#1 27-06-2009 11:13:24

Poufny Joe

http://img4.imageshack.us/img4/7918/administratorl.gif

Zarejestrowany: 26-06-2009
Posty: 45
Punktów :   

Poradnik v4 (3-4) Knight

Spis treści:
1. Od autora.
2. Dlaczego rycerz?
Zalety
Wady
3. Skille to podstawa.
4. Gdzie skillować?
5. Co na siebie założyć?
6. "Hokus pokus, czary mary" - czyli jakie czary się przydają.
7. "Health potions" czyli czym się leczyć.
8. Gdzie zdobywać doświadczenie?
9. Wyprawy grupowe, czyli co kiedy bloczyć?
10. Gdzie zarabiać?
11. Dodatki.

1. Od autora:
W poradniku tym postaram się przekazać wam co zrobić, aby gra naszym ukochanym rycerzem była bardziej efektywna, gdzie mamy expić, co mamy nosić, gdzie mamy trenować. Doświadczenie co do tego, mam dość spore (inaczej nie brał bym się za to), mojego aktualnego rycerza można zobaczyć w dziale zdjęcia. Wszelakiego rodzaju błędy, literówki itp. proszę zgłaszać w tym temacie, poprzez napisanie nowego posta/edytowanie, bądź w moim profilu.
Dziękuję za uwagę.

2. Dlaczego rycerz?
Knight jak każda profesja ma swoje plusy, jak i minusy.
Zalety:
*Duży udźwig (przyrost 25 cap/lvl)
*Duża ilość życia (przyrost 15 hp/lvl)
*Szybka regeneracja życia (1hp co 6sec./EK: 1hp co 4sec.)
*Szybkie awansowanie w tzw. skillach

Wady:
*Mało many
*Wolna regeneracja many
*Musisz walczyć w zwarciu (prawie brak ataków dystansowych)
*Wolne awansowanie w magic levelu/distance

3. Skille to podstawa!
Jak wiadomo, rycerz bez dobrych skilli to nie rycerz, aby dobrze nam się grało, od razu powinno przeznaczyć się kilka(naście) dni na skillowanie, oto jakie mniej-więcej powinniśmy mieć skille:
http://i406.photobucket.com/albums/pp141/simivar955/tabelka-skille.png
Są to oczywiście skille proponowane, można od razu wbić 80/80 i mieć spokój, przy mniejszych umiejętnościach w obronie/władaniu bronią zdobywanie doświadczenia nie będzie tak samo opłacalne (większa obrona -> mniej tracimy).

4. Gdzie skillować? ;'o
Aby sprawnie i szybko wbić upragnione umiejętności musimy dobrze dobrać potwory, na jakich skillujemy, ale także miejsce.
http://i406.photobucket.com/albums/pp141/simivar955/potworytrain-1.png
5. Co na siebie założyć?
Jakby wyglądał rycerz bez swej zbroi i tarczy? Raczej nie byłby uważany za rycerza, aby efektywnie grać musimy umieć dobrze dobrać ekwipunek na nasz poziom doświadczenia, postaram się opisać tutaj te podstawowe.
a) 8 - 20 poziom:
http://i406.photobucket.com/albums/pp141/simivar955/pset.png
+ broń: Steel Axe/Daramanian Mace/Jagged Sword.
b) 20 - 30 poziom:
http://i406.photobucket.com/albums/pp141/simivar955/kset.png
+ broń: Dwarven Axe/Furry Club/Crimson Sword
c) 30 - 50 poziom:
http://i406.photobucket.com/albums/pp141/simivar955/dsmset.png
+ broń: Noble Axe/Skull Staff/Bright Sword
d) 50 - 80 poziom:
http://i406.photobucket.com/albums/pp141/simivar955/mmsset.png
+ broń: Ornamented Axe/Cranial Basher/Relic Sword
e) 80 i wyżej:
http://i406.photobucket.com/albums/pp141/simivar955/rareset.png
+ broń: Royal Axe/Blessed Sceptre/The Justice Seeker
Oczywiście są to jedynie moje propozycje co do waszego ekwipunku.
Na wyższych poziomach z lepszym wyposażeniem warto nosić Amulet of Loss!


6. "Hokus pokus, czary mary" - czyli jakie czary się przydają.
Pomimo tego iż rycerz jest profesją ułomną w magii, także posiada swoje czary i nie jest ich tak strasznie mało... Oto lista wszystkich czarów i które się na przydadzą, które nie...
http://i43.tinypic.com/110c9y0.png
7. "Health potions" czyli czym się leczyć.
Knight to profesja, która zazwyczaj jest tzw. tankiem, przeważnie idzie pierwszy i bierze wszystko "na klatę", tak więc musi się czymś leczyć. Przy polowaniu grupowym na lepszych potworach najlepiej jest iść z jakimś Elder Druidem, aby nas leczył, jednak gdy polujemy sami wybieramy potiony, oto jakie są dla nas dostępny i po ile leczą:
http://images.wikia.com/tibia/en/images//e/e2/Health_Potion.gif Health Potion - mikstura dobra dla niskopoziomowych rycerzy, leczy około 100 (słownie: stu) hp i kosztuje 45 gp za jedną flaszke (900 gp za cały backpack).
http://images.wikia.com/tibia/en/images//7/78/Strong_Health_Potion.gif trong Health Potion - mikstura ta kosztuje 100gp za flaszke (2 000gp za cały plecak), dostępna od 50 (pięćdziesiątego) poziomu doświadczenia, leczy około 200 (dwustu) do 300 (trzystu) hp.
http://images.wikia.com/tibia/en/images//9/91/Great_Health_Potion.gif Great Health Potion - jedna flaszka tej silnej mikstury kosztuje 190gp (3 800gp za plecak) i można ich używać dopiero od 80 (osiemdziesiątego) poziomu doświadczenia, leczy nas za około 500 (pięćset) hp.
http://images.wikia.com/tibia/en/images//7/7b/Ultimate_Health_Potion.gif Ultimate Health Potion - najlepsza lecząca mikstura, której może używać knight od 130 poziomu, leczy około 700 hp i kosztuje 310gp za sztukę (6 200 gp za cały plecak).

Najbardziej wydajne są normalne potiony i strongi, jednak i tak najbardziej opłaca się używać mana potionów i exury, gdyż wychodzi taniej i lepiej ;'d.

8. Gdzie zdobywać doświadczenie?
Poziom 8 - wszelkiego rodzaju Trolle, Gobliny, Rotwormy, Larvy i normalne Dwarfy.
Poziom 10 - Rotwormy, Dwarfy, Orki, Amazonki.
Poziom 15 - Dwarfy, Amazonki, Ghoule.
Poziom 20 - Ghoule, Dwarfy Soldiery, Valkyrie, Cyclops.
Poziom 25 - to co wyżej + Laguna/DC.
Poziom 30 - Barbarians, Cyclops, Scaraby, EF.
Poziom 40 - Wyverny.
Poziom 50 - Culty.
Poziom 60 - Dragony i Dragon lordy.
Poziom 70 - wszystko co lodowe (pomijająć Frost Dragony i hatchlingi), PoH, Banuta.
Poziom 80 - GSy, Tomby (za teleportem).
Poziom 90 - wszystko co wyżej.
Poziom 100 - Warlocki (bardzo dobrym wyborem jest Molts).
Poziom 130 - PoI DLe, Quary + wszystko co wyżej.
Poziom 160 i wyżej - PoI + wszystko co wyżej.

9. Wyprawy grupowe, czyli co kiedy bloczyć?
Jak każdy chyba wie, knight w tibii to profesja blokująca (tank), to knight zawsze idzie pierwszy i przyjmuje wszystko na klatę, gdyż ma dużo HP... Jednak, abyśmy z pewnością mogli iść coś bloczyć, potrzeba nam trzech rzeczy... Czasu, dobrych skilli i kumpli.
Poziom 20 skille 70/70, bądź poziom 25 i skille 65/65 - Dragons & Vampires.
Poziom 30 skille 70/70 - Giant Spiders, Wyverns, Ancient Scarabs, Black Knight.
Poziom 40-45 skille 70/70 do 75/75 - Black Knight, Necromancer, Hydry, Hero, Dragon Lord, Banshee.
Poziom 60 skille 80/80 - Behemoth, Frost Dragon.
Poziom 80 skille 90/90 - Warlock, Demon, Quara, Serpent Spawn.
Poziom 100 skille 90+/90+ - PoI

Potwory, na które trzeba zastosować szczególne środki bezpieczeństwa, maksymalnie jeden, nigdy po dwa na raz i odpowiednie potiony.

10. Gdzie zarabiać?
Tutaj to samo, co przy zdobywaniu doświadczenia, aby więcej zarobić, potrzebne są lepsze skille - skille to podstawa dobrego rycerza!
a) Rotwormy - bardzo dobry zarobek dla tzw. low leveli, dodatkowo można także robić lootbagi z mace i swords.
b) Dwarfy Soldiery - robiąc lootbagi i zbierając iron ore (około 1k/ea) możemy sporo zarobić.
c) Dwarfy Guardy - tak samo jak wyżej, jednak trzeba mieć już wyższy poziom i skille (ok. 50lvl 70/70).
d) Dworce - słaby exp, można wiele zarobić na bast skirtach.
e) Chakoye - to samo co dworce, jednak lodowe i lepszy zarobek.
f) Żółwie - Tortoise shield/shells + kasa = bardzo dobry zarobek na lagunie.

11. Dodatki...
Więcej na temat gry rycerzem możemy wyczytać z innych poradników znajdujących się na forum, osobiście polecam te wykonane przez osoby z doświadczeniem, aby nie wprowadzali was w błąd, oto niektóre z nich:
a. Expienie knightem ver.1 - Chata Nekromanty napisany przez Przemka, znanego także jako Leet Fighter.
b. Poradnik z cyklu "od zera do pro hajtera" - ryczerz napisany przez Frozen Dancera.
c. Bezpieczne dojście do Dark Katedry napisany przez Gummisia.


Kod:

Zaczerpne z Tne@, napisne przezSimivar

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.mgskijumping.pun.pl www.minecraft-sdc.pun.pl www.sagaludzilodu.pun.pl www.lorien.pun.pl www.wisla.pun.pl